19 Eylül 2016 Pazartesi

Twitter’da Etkileşimi Arttırmanın Yolları



twitter
Sosyal medya pazarlamasında çok önemli kanallardan birisi Twitter’dır. Twitter‘da etkileşiminizi arttırmak için bu yolları sürekli test ederek geliştirebilirsiniz. Belki sizlerde yeni metodlar bularak paylaşabilirsiniz.
1)Hashtaglerin Gücü Adına
Twitter’ı Twitter yapan en önemli mekanizmaların başında hashtagler geliyor. Hesaplarınızda bir içerik paylaşıyorsanız mutlaka Trend Topics(TT) listesine göz atmanızda fayda var. TT listesinde bulunan bir hashtagi kullanırsanız erişimlerinizin daha çok olduğunu göreceksiniz. Ayrıca istatistiklere göre birden çok hashtag kullanımı erişimi %50 arttırıyormuş.

2) Görseller Daha Çok İlgi Çekiyor
Tweetlerinizde içeriğinizle alakalı görseller normal tweetlere göre %150 daha fazla retweet, %89 daha fazla beğeni alıyor. Bu istatistikler bizlere kesinlikle çoğu içeriğimizde görsel bulundurmamız gerektiğini söylüyor.
3) İçeriklerinizle İlgili Gif Kullanın
Twitter için özel gifler hazırlayıp bunları içeriklerinizle birlikte paylaşabilirsiniz. Bazı gifler farkındalık yaratır ve sadece bir tweete göre daha çok etkileşim alacaktır.
4) Videolar Etkileşimi Arttırıyor
Tweet programınızda foto, gif ve arada video olmasıda etkileşiminize güç katacak içeriklerdendir. Videolu içeriklerinizi çeşitlendirerek daha çok etkileşim alabilirsiniz. Ayrıca videolu tweetler yüzde 28 daha fazla retweet alıyor.
5) Linkleri Doğru Konumlandırın
Tweetinizde atacağınız ilgili linki en sona koymayın, başa veya orta kısımlara koyarsanız daha çok etkileşim sağlarsınız. Bunu cümlenin anlam bütünlüğünü bozmadan yaparsanız daha etkileşim yakalayabilirsiniz. Bu şekilde %25 daha fazla etkileşim alırsınız.
6) Kısa URL Servislerini Kullanın
Tweetlerinizde içerikle alakalı linkler kullanırken bit.ly, goo.gl gibi url servisleri en çok kullanılan servislerdir. Bu linklerin çok tıklanmasının sebebi en başta güven duyulmasıdır. Haber sitelerinden, video sitelerine bir çok sitenin kullandığı bu servis tweetlerinizde hoş bir görüntü oluşturur.
7) İlgili Kişileri Mentionlayın
Tweetlerinizde içerik neyle ilgili ise bazı durumlarda içerikle ilgili kişileri mentionlayarak etkileşiminizi gözle görülür şekilde arttırabilirsiniz. Örneğin futbol ile ilgili bir içerik yazdınız ve bu içerikle ilgili kişiyi mentionladınız. Bunun sonucunda erişim ve etkileşim oranınız kesinlikle artacaktır.
8) Zaman Etkenini Boş Geçmeyin
İçeriklerinizi oluştururken, istatistikler bölümünden analiz verilerine bakarak tweetlerinizin en çok hangi saatler arasında daha çok etkileşime geçildiğini tespit edin. Bazı haber sitelerinde tweetlerinizi çarşamba günü 9 veya salı günü 2 de yayınlayın gibi veriler çıkar karşımıza. Bunlar tamamen yanıltıcı bilgilerdir. Bu bilgiye ulaşmak için kendi verilerinizi kendiniz inceleyin. Bu veriler sonucunda haftalık veya aylık tweet programınızda en çok dikkat çekmesini istediğiniz tweetleri en etkili saatlerde paylaşın.
9) Ard Arda Yapılan Tweetlerinizde Araya Zaman Koyun
Tweetlerinizde insanların daha çok tweetlerinizi görmesini isterseniz üst üste tweet atmayın. Buna bir sınır koyun. Örneğin 25 ile 40 dakika arası tweet atarsanız birbirinin erişimini azaltmayacaktır. Bu madde Facebook içinde geçerli.
10) Anketler Oluşturun
Twitter anket özelliğini ilk önce 2 şık ile kullanıma sunmuştu. Daha sonra kullanıcıların taleplerini dinleyerek bunu 4’e çıkardı. Sizlerde yaptığınız işlerle ilgili anketler yaparak içerik çeşitliliğinize katkıda bulunabilirsiniz.
Sonuç: Bir çok blogda yukarıda ki maddeler aşağı yukarı aynıdır. Yalnız burada önemli olan içeriklerinizin hedef kitleniz için anlam ifade etmesidir. Yukarıda ki yolları uygulamadan önce hedef kitlenizle ilgili empati kurmayı kesinlikle unutmayın. Yoksa hiçbir yol sizleri sonuca ulaştırmaz.

Hiç yorum yok:

Kozmikbakim Web Dizini